Al bijna een week op stap - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu Al bijna een week op stap - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu

Al bijna een week op stap

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roelie

13 December 2014 | Nieuw Zeeland, Ahipara

Reisverslag

Inmiddels al bijna een week op stap. Tot nu toe wel verslagje gemaakt, maar nog niet hier gezet. Dat gaan we nu eens proberen.

Zondag 7 dec: vertrek vanuit huis
Om 11 uur gingen we vliegen richting Hongkong. Na 11 uur waren we er. Onderweg een aantal films gekeken en de kranten gelezen. In Hongkong hebben we een rustig plekje gezocht en zowaar ook nog een paar uur kunnen slapen. Verder naar Auckland en maandagavond om 9 uur kwamen we aan. Inmiddels was het daar al dinsdagochtend 9 uur. We hadden het gevoel een dag kwijt te zijn. Op dinsdag niet veel meer gedaan. In de buurt wat koffie gedrondken en wat gegeten. Het eerste cafe met Internetverbinding en daar dus aan Dineke gemeld dat we goed zijn aangekomen. We mochten pas om 2 uur in onze kamer. Daar hebben we eerst een paar geslapen en s avonds in de haven lekker gegeten. Metten lam geprobeerd. Lekker, maar we duur. De eerste nacht redelijk geslapen. Maar we waren dan ook erg moe.

Woensdag 10 december
De stad Auckland verkend. Voornamelijk de tijd doorgebracht in het museum. Vertelde veel over de Maori's. À is een aardige stad. Qua bevolking van alles wat, Chinezen, Maori's en ook blanken.' s Avonds bij een Italiaan een pizza gegeten. En het regende. Kwam de gekochte regenjas ook van pas.

Donderdag 11 december

De camper gehaald. Het viel niet mee om aan het linkse verkeer te wennen. Vooral het eerste stuk dwars door Auckland was druk. Daarbuiten ging het wel. Al snel werd het een tweebaansweg. Hert bos dat we zagen ziet er anders uit dan we gewend zijn. Veel boomvarens. In Matakohe aangekomen en bij de camper wat bij zitten te komen. Twee vervelende zaken: de airconditioning doet het net en één van de stoelen is kapot. Naar mighty gebeld en morgen onderweg komt er een monteur naar kijken.

Vrijdag 12 december

Na een goede (Roelie) en een minder goede nachtrust (Jan) eerst ontbeten en toen naar het Matakohe museum over de kap van Kauri bomen. Indrukwekkend. Vanaf de eerste jaren met simpele zagen en mbv ossen tot later met grote machines. Kauri bomen kunnen honderden jaren oud zijn. Op dat gebied zijn later boeren gekomen. Na musuembezoek weer garage gebeld in Dragaville om te zeggen dat we er aana kwamen. Daar naar de Warehouse en twee lekkere camping stoelen gekocht. Iets luxer dan die in de camper zaten. Verd nog wat gewinkeld. Daarna naar Waipona forenst geredeneer daar op de camping van staan.

Zaterdag 13 december
Vanmorgen eerst naar Waipoua gereden en daar een wandeling gemaakt in het bos met de groet Kauro bomen. Niet alleen de groet bomen waren indrukwekkend, ook de vele palmen en bomenvaren. We hebben er ruim 1,5 uur gelopen. Het weer was net echt mooi, dus liepen we met de paraplue rond. Verde opmeet dag dachten we even dat het weer opknapte, maar dat was een vergissing. Hoe meer naar de avond, hoe meer regen. En ook voor de komende dagen wordt het weer net beter. We zijn nu in Ahipara Holiday park. Morgen gaan we met een bus helemaal naar het meest noordelijke deel van het noordereiland. Ben benieuwd .
Tot volgende keer

• 13 December 2014 - 20:49

Ina:

Hoi Jan en Roelie,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en jullie eerste bericht gelezen. Het begint dus al met pech met jullie camper, hopelijk is het probleem ondertussen opgelost.

Groet van ons uit een somber Nederland. We zijn benieuwd naar het vervolg van jullie reis.

Groet,

Herman en Ina