Naar het Zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu Naar het Zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu

Naar het Zuidereiland

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roelie

02 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Allereerst een heel goed 2015 gewenst! Hier volgen weer verslagjes van de afgelopen dagen.

Donderdag 1 januari
Dit is de derde dag dat we bij Wellington staan. De eerste dag (30 december) hebben we de stad bekeken. Hoewel het de hoofdstad van het land is, is het niet erg groot. Het heeft plm 200.000 inwoners. Wel een aantal aardige gebouwen van de stijl 1920-30 en dan op z'n Amerikaans. Een aardige hoofdstraat die Cuba street heet en natuurlijk een Fidel café heeft. Aan de Cubastreet zijn ook de meeste cafés en restaurants. s' Middagsmet een ouderwetse kabelbaan omhoog en in de botanische tuin rondgelopen. Het weer was er ook naar om gezellig rond te struinen. Lekker warm en zonnig.
De tweede dag (31 december) was het een heel andere dag. De hele dag zwaar bewolkt en tegen de avond hevige wind met regen. Echt een dag om in een museum rond te lopen. We zijn dan ook bijna de hele dag in het nationale museum geweest. De geschiedenis van NZ , over vulkanen, aardbevingen, etc, etc.
s'Avonds weinig van oud en nieuw gemerkt. We hoorden om 12 uur wel vuurwerk in de verte, maar je zag het niet. We waren vanwege het weer maar op de camping gebleven.
Vandaag een mooie wandeling in de natuur gemaakt. Morgen gaan we met de Ferry naar het Zuidereiland. Een tocht van 4 uur over het water. Ik ben benieuwd.
Verder hebben we nu aantal avonden het NZ spel tantrix gespeeld. Een leuk spel waarbij zowel strategie als geluk een rol speelt. Het lijkt trouwens helemaal niet op tetrix.

Vrijdag 2 januari
Vandaag de overtochtnaar het Zuidereiland gemaakt. We waren op tijd bij de Ferry en alles ging vlot. Ook de overtocht duurde korter dan gepland. In 3 uur een een kwartier waren we er. Daarna de bochtige weg langs de kust naar Richmond op een kleine camping. Het is heerlijk weer en we genieten nog even van de zon.

• 02 Januari 2015 - 11:24

E Everts: