Aan de westkust - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu Aan de westkust - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu

Aan de westkust

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roelie

04 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Westport

Zaterdag 3 januari
De weg van Richmond naar Westport gereden. Westport ligt aan de westkust. Het was een bochtige weg doorbosachtig berggebied. Qua natuur niet heelbijzonder. Het zag er nogal Europees uit.  Onderweg nog een wandeling gemaakt bij Buller Gorge Swingbridge. Je moest over die brug om die wandeling te kunnen maken. Stel je voor: een hangbrug met gaas aan de zijkanten terwijl je over een soort rooster met plankes liep je op een hoogte van plm 20 meter boven een rivier. Met knikkende knieën en de blik strak vooruit ben ik er overheen gegaan. En op de terugweg moesten we natuurlijk nog een keer. Maar heb het overleefd.

Zondag 4 januari
In Westport blijven we twee dagen. S' Morgens staat de camping vol en om 10 uur bijna weer leeg. Grappig om te zien. Tegen vieren komen de nieuwe campers weer binnenrollen. Maar vanavond beduidend minder dan gisteren.
Vandaag een rustig dagje. Vanmorgen naar Denniston geweest. Een plaats waar jaren een grote kolenmijn is geweest en waarvan je nu de resten nog kunt zien. Een plaats met een historie die goed duidelijk werd uit borden en oude stukken verroest staal. Het lag wel hoog in de bergen en het was er dus fris. Vanmiddag nog even bij de zeeleeuwen kolonie gekeken. Er waren er niet veel, maar nog wel een paar.