6 januari - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu 6 januari - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu

6 januari

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roelie

06 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Maandag 5 januari 
Vandaag van Westport naar  Greymouth gereden. onderweg gestopt bij de Pancake rotsen in Punakaiki. Inderdaad, net taartjes. Rotsen met veel laagjes en omdat het net vloed was, klotsen de golven er heel leuk tegen aan. Daar in de buurt twee uur gewandeld naast een rivier. Heel mooie vegetatie, met veel varens, mossen etc. 

Dinsdag 6 januari 
Vandaag is het honderd jaar gelden dat onze vader werd geboren. En inmiddels is het al ruim 27 jaar gelden dat hij is overleden. In die afgelopen honderd  jaar is er wel veel gebeurd in de wereld. veel oorlog en geweld, maar ook een enorme toename van welvaart. Ik denk niet dat mijn vader ooit gedacht heeft dat éénvan zijn kinderen zo'n verre reis zou maken als wij nu doen.  Vergeleken met onze ouders zijn wij heel rijk en kunnen ons dat permitteren. Maar daar ben ik wel heel blij mee.  
Gisteravond lang zitten dubben of we vandaag naar de Arthurs pass zouden gaan. Misschien minder mooi dan verwacht en vrij lang. Maar toen we vanochtend opstonden was het probleem opgelost, want het regende. Eerst maar eens uitgebreid boodschappen gedaan en toen op pad richting Franz' Jozef naar de gletsjers. Zo rond de middag klaarde het gelukkig op en was het de rest van de dag goed weer. We kwamen er aan om kwart over twee en zijn meteen een wandeling gaan maken. Het was een wandeling ernaartoe van ongeveer drie kwartier . We konden de gletsjer goed zien liggen, want toen wij bij het uiterste uitkijkpunt waren was het net helder boven de gletsjer. Dit is weer één van de hoogtepunten van onze reis. Inmiddels naderen we al het eind, maar eerst nog blijven genietenvan de zon en de lange lichte dagen. 

  • 06 Januari 2015 - 18:40

    Ina:

    Roelie en Jan,

    Ook vandaag wel een paar keer aan gedacht dat het vandaag 100 honderd jaar geleden is dat onze vader is geboren. In die honderd jaar is er veel gebeurt en ik denk dan hoe zou de wereld er uit zien wanneer het honderd jaar geleden zal zijn dat ik geboren ben.

    Ik denk dat wanneer onze ouders in deze tijd geleefd hadden en de financiële middelen dat ze ook zo'n reis gemaakt zouden hebben. Denkend aan hoe hun reis naar Canada was in de jaren 70.

    Jullie reis schiet ondertussen al weer mooi op. Veel plezier nog in de komende weken.

    Ina

  • 06 Januari 2015 - 21:49

    Johan Nap:

    Hoi Roelie en Jan,

    Ik volg al sinds een week of twee jullie wetenswaardigheden New Zealand, en ik ben stikjaloers. Terwijl wij (ik) het voorjaar zitten af te wachten, cruisen jullie door het noorder en zuidereiland van New Zealand. Ik volg jullie via Google Earth, zodat ik inmiddels al weer heel wat meer weet van deze verre eilanden (ongeveer zich uitstrekkend van de onderkant van Denemarken tot zeg Toulouse in Frankrijk als je New Zealand legt over Europa). Hebben jullie nu het gevoel dat je je aan het einde van de wereld bevindt? Of speelt dat helemaal geen rol, en is het een soort uitbreiding van Europa met Maori accenten?

    Als jullie terug zijn, zou het leuk zijn om hier nog eens over te kletsen. Ik wens jullie in ieder geval nog een een heel goed verblijf toe.

    Groet,
    Johan Nap

  • 07 Januari 2015 - 15:09

    Kees En Cocky:

    Jan Roelie,

    Ik wilde even laten weten dat we jullie verslagen dagelijks volgen

    Iedere morgen bij de koffie kijk ik of er wat is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Onze reis naar down under

Een rondreis inNieuw Zeeland.

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2015

Laatste dagen

13 Januari 2015

Dunedin

12 Januari 2015

Naar Dunedin

11 Januari 2015

De laatste week

11 Januari 2015

De bootcruise
Roelie

Actief sinds 21 Nov. 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 4614

Voorgaande reizen:

07 December 2014 - 18 Januari 2015

Onze reis naar down under

Landen bezocht: