Hot Water Beach - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu Hot Water Beach - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Roelie Everts - WaarBenJij.nu

Hot Water Beach

Door: Roelie

Blijf op de hoogte en volg Roelie

19 December 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Donderdag 18 december
Vanochtend vertrokken uit Thames. Gisteravond was het droog en toen even een wandeling langs de zee gemaakt.
Vanmorgen dus vertrokken en rond de peninsula Coromondel gereden, via Coromendel langs de zee. Een heel mooie weg waar veel van de bekende bomen stan die nu rood bloeien. In Coromondel koffie gedronken en wat boodschappen gedaan. Verder naar Hotwater Sprongs. En vanmiddag was het zowaar lekker weer. Meteen korte broek aan en ingesmeerd. Heerlijk in de zon gezeten.

Vrijdag 19 december
Vanochtend toen we opstonden, scheen de zon alweer! En een wolkeloze lucht. Goed ingesmeerd hebben we lekker in de zon gezeten. We zijn in Hot Water Beach en dat wilden we weten. Het ligt aan het strand en bij laagtij kun je een gat graven en dan komt er heet water uit de grond. Je maakt dan een 'hot tob' aan het strand. Dat wilden we natuurlijk meemaken! Wegingen bij eb naar het strand, maar... door de  storm van de laatste dagen was het water niet laag genoeg en kon je geen gat graven voor een 'hot tob' . Jammer, maar helaas. We konden op één plek net een beetje met de voeten woelen en dan voelde je de warmte. Verbrande ik nog bijna mijn teen.
Vanmiddag eentochtje gemaakt met een boot met glazen bodem om vissen te bekijken. Maar door de storm van de laatste dagen, was het zand zo opgewoeld dat het veel te troebel was. We hebben net twee vissen gezien.
Dus was het een prachtige dag qua weer, maar de activiteiten vielen wat tegen.
Als troost vanavond 'fish and chips' gegeten. Was wel lekker. We zagen nog net dat Niewzeelanders (of Engelsen) daar azijn overheen gooien!! Chips  met azijn!! Wij hielden het bij mayonaise.

• 21 December 2014 - 18:00

Ina:

Hoi,

Fijn dat het nu eindelijk mooi weer is geworden. Hier is het echt de donkere dagen voor Kerst.
    Leuke ervaring zo'n hot tob.

Groetjes,

Ina